Starostwo Powiatowe w Rybniku
WYDZIAŁ ORGANIZACYJNY
- Stanowisko:
- OR
-
3 Maja 31, pok.118, 208, 209, 211, 224
-
Rybnik
-
śląskie
-
44-200
-
Polska
- +48 32 422 83 00 (wew. +48 32 416 13 23)
- +48 32 422 86 58
-
Do podstawowych zadań Wydziału Organizacyjnego należy:
1. W zakresie organizacji pracy Zarządu i Starosty: obsługa kancelaryjno – biurowa Zarządu i Starosty, w szczególności:
1) gromadzenie i przygotowywanie materiałów niezbędnych do pracy Zarządu i Starosty,
2) przygotowywanie posiedzeń Zarządu,
3) opracowywanie materiałów z obrad Zarządu oraz przekazywanie ich właściwym adresatom,
4) sporządzanie protokołów z posiedzeń Zarządu,
5) prowadzenie i aktualizacja rejestru uchwał Zarządu, bieżąca publikacja w biuletynie informacji publicznej,
6) prowadzenie rejestru zarządzeń Starosty,
7) doręczenie w/w dokumentów organom zobowiązanym do ich realizacji oraz czuwanie nad ich terminowym załatwianiem,
8) wykonywanie czynności administracyjnych związanych ze składaniem oświadczeń majątkowych członków Zarządu oraz prowadzenie zbioru w/w oświadczeń majątkowych, w tym przekazywanie do urzędu skarbowego i publikacja w Biuletynie Informacji Publicznej,
9) prowadzenie sekretariatu Starosty.
2. W zakresie organizacji i funkcjonowania Starostwa:
1) opracowywanie projektów statutu powiatu i jego nowelizacji,
2) opracowywanie projektów regulaminu organizacyjnego oraz regulaminu pracy Starostwa, innych aktów prawnych Zarządu i Starosty oraz kontrola ich realizacji,
3) wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt,
4) prowadzenie rejestru upoważnień,
5) prowadzenie rejestru umów,
6) wykonywanie czynności administracyjnych związanych ze składaniem oświadczeń majątkowych pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych oraz prowadzenie zbioru w/w oświadczeń majątkowych, w tym przekazywanie do urzędu skarbowego i publikacja w Biuletynie Informacji Publicznej,
7) prowadzenie spraw związanych z realizacją wniosków o udostępnienie informacji publicznej.
3. W zakresie spraw kadrowych:
1) prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników Starostwa i Kierowników jednostek organizacyjnych powiatu,
2) bieżąca aktualizacja kadrowych baz danych,
3) prowadzenie i dokumentowanie spraw dotyczących nawiązania i rozwiązania stosunku pracy, przebiegu pracy, rent i emerytur, jubileuszy oraz odznaczeń,
4) prowadzenie i dokumentowanie realizacji umów cywilno-prawnych dot. świadczenia usług osobowych o charakterze konsultacyjnym lub specjalistycznym,
5) koordynowanie szkoleń pracowników Starostwa,
6) koordynowanie działań w zakresie ocen pracowniczych,
7) koordynowanie działań w zakresie prowadzenia naborów na wolne stanowiska pracy,
8) sporządzanie sprawozdań statystycznych.
4. W zakresie spraw administracyjno - kancelaryjnych:
1) wykonywanie obsługi kancelaryjnej Starostwa,
2) wykonywanie obsługi informatycznej Starostwa,
3) prowadzenie archiwum zakładowego,
4) kontrola terminowego przygotowania przez kierowników komórek organizacyjnych Starostwa materiałów na Sesję Rady, posiedzenia Komisji i Zarządu,
5) kontrola terminowego przygotowania przez kierowników komórek organizacyjnych Starostwa odpowiedzi na zapytania i wnioski radnych,
6) kierowanie obiegiem dokumentów.
5. W zakresie spraw administracyjno - gospodarczych:
1) administrowanie budynkiem stanowiącym siedzibę Starostwa,
2) zabezpieczenie przestrzegania w Starostwie przepisów dotyczących porządku, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej, w szczególności w zakresie prowadzenia niezbędnej dokumentacji,
3) gospodarowanie środkami rzeczowymi oraz zabezpieczenie mienia Starostwa,
4) prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym oraz konserwacją wyposażenia Starostwa,
5) gospodarowanie taborem samochodowym,
6) zabezpieczenie informacji wizualnej dla interesantów,
7) zabezpieczenie łączności telefonicznej, teleksowej i alarmowej.
6. W zakresie obsługi prawnej Starostwa:
1) udział w opracowywaniu i uzgadnianiu projektów aktów prawnych Rady, Zarządu i Starosty, opiniowanie ich pod względem redakcyjnym i prawnym,
2) udzielanie wyjaśnień i sporządzanie opinii prawnych dla potrzeb Rady, Zarządu, Starosty i wydziałów (referatów),
3) udział w negocjowaniu warunków umów i porozumień zawieranych przez Powiat, opiniowanie projektów tych umów i porozumień,
4) wykonywanie zastępstwa procesowego przed sądami w sprawach dotyczących Powiatu lub Skarbu Państwa,
5) wykonywanie nadzoru prawnego nad egzekucją należności Powiatu oraz współdziałanie w podejmowaniu czynności w zakresie postępowania egzekucyjnego prowadzonego przez poszczególne wydziały (referaty), informowanie Zarządu, Starosty i Kierowników komórek organizacyjnych o zmianach w przepisach prawnych dotyczących działalności organów Powiatu.
7. Z zakresu spraw ogólnych:
1) prowadzenie biura rzeczy znalezionych,
2) prowadzenie działań w zakresie ochrony danych osobowych,
3) prowadzenie działań w zakresie polityki bezpieczeństwa informacji,
4) koordynowanie działań w zakresie audytu wewnętrznego,
5) koordynacja działań w zakresie zadań wyborczych.