Starostwo Powiatowe w Rybniku
BIURO RADY
- Stanowisko:
- BR
-
3 Maja 31, pok.205
-
Rybnik
-
śląskie
-
44-200
-
Polska
- +48 324228300 wew.46
- +48 324228658
-
1. Do podstawowych zadań Biura Rady należy obsługa Rady i jej komisji, w tym obsługa kancelaryjno – biurowa oraz merytoryczna Rady i jej komisji, w szczególności:
1) gromadzenie i przygotowywanie materiałów niezbędnych do pracy Rady
i poszczególnych komisji,2) przygotowywanie sesji Rady i posiedzeń Komisji,
3) opracowywanie materiałów z obrad Rady i jej Komisji oraz przekazywanie ich właściwym adresatom,
4) sporządzanie protokołów z sesji Rady i posiedzeń komisji,
5) prowadzenie zbioru prawa miejscowego,
6) prowadzenie rejestru uchwał Rady,
7) prowadzenie zbioru wniosków i opinii komisji,
8) prowadzenie zbioru interpelacji, zapytań i wniosków radnych,
9) doręczenie w/w dokumentów organom zobowiązanym do ich realizacji oraz czuwanie nad ich terminowym załatwianiem,
10) prowadzenie i aktualizacja rejestru uchwał Rady w Biuletynie Informacji Publicznej,
11) przesyłanie uchwał Rady organom nadzoru i kontroli w terminach określonych odrębnymi regulacjami,
12) wykonywanie czynności administracyjnych związanych ze składaniem oświadczeń majątkowych radnych oraz prowadzenie zbioru w/w oświadczeń majątkowych, w tym przekazywanie do urzędu skarbowego i publikacja w Biuletynie Informacji Publicznej,
13) podejmowanie działań związanych z nawiązywaniem i rozwijaniem współpracy oraz wymianą doświadczeń z innymi Radami.
2. W zakresie realizacji porozumień zawartych przez powiat Biuro Rady zajmuje się:
1) prowadzeniem ewidencji porozumień,
2) sprawowaniem pieczy nad terminowością realizacji porozumień,
3) sygnalizowaniem upływu okresu obowiązywania porozumień lub konieczności ich aneksowania.
3. Biuro Rady prowadzi centralny rejestr skarg i wniosków oraz korespondencji z tym związanej.
4. Biuro Rady odpowiada za terminowe publikowanie w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego aktów prawnych oraz innych dokumentów.